Marketing automation för B2B

Du driver ett företag som primärt vänder sig till andra företag. För att både få en fördjupad relation med dina nuvarande kunder och nya kunder är det smart att satsa på marketing automation. Personifierad och automatisk kommunikation som ger fler försäljningar.

Marketing automation

Marknadsföring tar tid. Du vill att dina kampanjer och nyhetsbrev verkligen ska skapa leads och i slutändan försäljningar. Den tid som du lägger ner på marknadsföring måste betala sig väl. För att både göra marknadsföringen till andra företag mer effektiv och samtidigt spara tid kan du testa marketing automation hos Lime Technologies. Deras plattform hjälper dig att skicka ut rätt nyhetsbrev och erbjudanden till rätt företag utifrån tidigare vanor, och hur de interagerar med dina nyhetsbrev. Gå in på deras sajt och läs om Marketing automation för nybörjare och få handfasta tips för att komma igång.

Utgå från kundresan

För att stärka samarbete till de företag som du redan har som kunder är det klokt att utgå från den relation som ni redan har. Det är också viktigt att tänka på kundresan när du kommunicerar med dina kunder. Du vill naturligtvis få snabba försäljningar. Få göra avslut och vara säker på att få affären. För kunden tar det dock ofta längre tid. Kundresan handlar om att först bli intresserad av dina produkter och tjänster, läsa ett nyhetsbrev, ladda ner en e-bok som du erbjuder gratis och till sist nappa på ett bra erbjudande. Med marketing automation får du hjälp att möta kunden precis där den är på resan på väg mot ett avslut. Så att du ger ett erbjudande i rätt tid, utan att det andra företaget upplever att du bombarderar dem med reklam. Det är alltid en svår balansgång att marknadsföra sig. Därför är det viktigt att kunden upplever att du alltid kommer med intressanta och kvalitativa erbjudanden.

Marketing automation hjälper dig också mycket när du söker nya kunder. Plattformen registrerar huruvida kunden främst svarar på SMS-kampanjer eller nyhetsbrev, klickar på långa artiklar eller verkar vara intresserad av en viss produkt eller tjänst. Det underlättar mycket för att få en ny kund.

Växa företaget