Normalt kallas det för ”profilprodukter”, men tyvärr köps dessa på löpande band och placeras ut utan någon speciell koordination. Varje företagare har möjlighet att planera detta på rätt sätt och långsiktigt plocka poäng. Känsla och harmoni är en faktor vid försäljning. Har du exempelvis tänkt på vilken kraft koordinationen med ett till synes enkelt skrivbordsunderlägg kan ge företaget?
Personligt och profilerat
Skrivbordsunderlägget har två funktioner. Dels ska det passa in i företagets eller kontorsrummets miljö för att stärka känslan och förmedla en atmosfär som är säljande. Om färgen på övrig inledning plockas upp av skrivbordsunderlägget skapas harmoni, men man kan också vara en ”disruptor”. Företaget kanske vill förmedla en spetsig attityd som visar att man inte är ett traditionellt företag utan ett företag som bryter mot normen. Då ska inredningen bygga på den känslan t ex genom att avvika med hårda kontraster mot möbler och väggar. Man kan skapa de känslor man vill att företaget ska representera och som ska fastna i betraktarens sinne oavsett om det syns på plats eller virtuellt.
Välj skrivbordsunderlägg hos Office Depot
Vart ska man vända sig i djungeln av skrivbordsunderlägg? Det finns hur många som helst men Office Depot har en av marknadens bredaste sortiment till bra pris. Det finns också ergonomiska tillbehör som kan göra arbetet bekvämare och överhuvudtaget är skrivbordsunderlägget en praktisk företeelse. De kan oftast torkas av med en trasa och de större storlekarna har plats för både tangentbord och kringsortiment.
Världskarta eller gummi
Om du planerar internationella affärer kan ett underlägg med en världskarta inspirera och ge en utmärkt profil. Kartan kan återfinnas på webben och som bakgrund till allt det som visas utåt. Om du föredrar en design där du kanske har mjukare former på kontoret kan ett underlägg i mjukt gummi understryka framtidskänslan. Det finns inga gränser för hur effektivt du kan nyttja skrivbordsunderlägg både virtuellt och fysiskt.